Четвер, 1 квітня

 6-А клас

Українська мова

Тема: Відмінювання числівників

У числівниках на позначення десятків( шістдесят, сімдесят) відмінюємо лише другу частину.

У числівниках на позначення сотень (від двохсот до дев'ятсот) відмінюємо обидві частини.

1. Розгляньте таблицю на позначення десятків та сотень.

                                                   

                                 


2. Опрацюйте с. 173 (вивчіть теоретичний матеріал).

3. Провідміняйте за поданим зразком числівники п'ятдесят і п'ятсот, особливу увагу звертаючи на орудний відмінок.

Українська література

Тема: Читання прозових уривків з повісті "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"

    Поміркуйте над прочитаним

1. Як характеризують Митька та Сергія їхні вчинки?

2. Перекажіть, що хлопці довідалися про Василя.

3. Чому Митько та Сергій повірили Василеві, адже вони його добре не знали? Відповідь знайдіть і зачитайте.

4. Охарактеризуйте образ Сергія або Митька ( на вибір). Скористайтеся пам'яткою на с. 236 (усно).

7 клас 

Українська мова

Тема: Особливості вживання прийменників

1. Перегляньте відео

                                   


    https://www.youtube.com/watch?v=VIDQ-1YHYcM

2. Опрацюйте правила на с. 160-161.

3. Виконайте вправу 457 (усно), вправу 459(письмово).

8-Б клас 

Українська мова

Тема: Іменники, що вживаємо тільки в множині

В українській мові є іменники, що вживаємо тільки в множині: окуляри, граблі, вила, ножиці, дрова, кліщі, Карпати, Черкаси

1. Виконайте вправу ( усно), знайдіть іменники, що вживаються в множині.

  Щастя та злидні однією стежкою ходять.

  Щастя за гроші не купиш.

  Швець без чобіт, а тесля без воріт.

2.Виконайте вправу 4, с.68 ( письмово).

3. Готуючись до наступного уроку, опрацюйте правило.

8-А клас

Українська мова

Тема: Контрольна робота

 Виконайте тестові завдання

1. Укажіть речення з поширеним звертанням (розділові знаки пропущено):

а) Привіт тобі зеленокудра Сквиро поет сивоголовий посила.

б) Чи знаєш ти хлопче якого коня тобі серед поля вготовила доля?

в) Спасибі Вам мамо за вічну любов і за всю неоплачену ласку.

г) Не плачте мамо не треба, і ви не журіться тату.

2. Позначте речення, у якому звертання стоїть у середині речення, а тому з обох сторін відокремлюється комами (розділові знаки пропущено):

а) Рідна мово без тебе ніхто я мов підрізаний вітром листок.

б) Понеси мене на крилах радосте моя.

в) Старі дуби спасибі вам за осінь.

г) Не сумуй вербо моя похила що багряним листям одшуміла осені пора.

3.Укажіть рядок, у якому всі слова та словосполучення можуть бути вставними:

а) Нібито, по-перше, на радість;

б) як-не-як, наприклад, уявіть собі;

в) навіть, на жаль, між нами кажучи;

г) до речі, без сумніву, на мій погляд.

4. Позначте речення зі вставним словом( розділові знаки пропущено):

а) Хоч на чверть кроку проте попереду.

б) Навіть медуза знає заздалегідь, що буде буря на морі.

в) Звичайно  дорога нам теж не килимами була встелена.

г) - Ти вислухаєш мене? - Звичайно.

5. Укажіть речення, у якому  правильно розставлено розділові знаки:

а) Того можливо, не знайду я слова, щоб наш прекрасний оспівати світ.

б) Місяць хоче мабуть погрітись, суне в шибку свій блідий диск.

в) Газик  рвонувся вперед, замолов колесами, пішов, пішов, і , нарешті, вирвався на рівне.

г) Пам'ятки української вишивки, на жаль збереглися  лише за кілька останніх століть.

6. Укажіть речення, яке є односкладним називним:

а) Ніч темна.

б) На небі сонце.

в) Пахне травою.

г) Ніч наступу.

7.Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами:

а) означено-особове                                1. Пливемо назустріч сонцю.

б) неозначено-особове                            2. Як дбаємо, так і маємо.

в) узагальнено-особове                          3. Семена викликали до князя в палац і наказали зачекати.                 

г) безособове                                           4. Козацька школа, крита очеретом.

д) називне                                                5. А від городу потягнуло кропом.

8. Укажіть , де в поданому реченні потрібно поставити коми:

Вже сонце скотилось до темного бору і в теплім промінні купало і ярі лани і веселую гору.

а) Після слів бору, лани.

б) Після слів бору, купало, лани.

в) Після слова лани.

г) Коми немає.

9. Укажіть речення, у якому після однорідних членів слід поставити тире (розділові знаки пропущено):

а) Про все ти співаєш про сльози і сміх про молодість, битвами грізну.

б) Мені там рідне все й Дінця зелені хвилі і шепіт яворів і дальній дзвін копит і округа озер степів картини милі на обрії гаї що серцю шлють привіт.

в) Земля України і небо і люди усе мені рідне.

г) Синь гаїв поля світання пісня солов'їна ніжний шепіт і зітхання моя Україна.

10. Укажіть речення, у якому треба поставити двокрапку(розділові знаки пропущено):

а) Надворі повсюди лежала роса на пожовклій траві осінній на круглій павутині попід стріхою... на капустах у городі.

б) А перед нашими очима біжать сірі сумні осінні лани.

в) І вгорі й нанизу й на воді все стало однією мрією.

г) Земля, і вода, і повітря все поснуло.

Контрольну роботу виконати до 2 квітня!





Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Понеділок, 29 березня

Четвер, 22 лютого

Четвер, 16 листопада